ریسک های مربوط به جنبه شهروندی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
1-شکاف دیجیتال : فاصله شهروندان برای دسترسی به فناوری اطلاعات است که می توان به کم سوادی و فقر اطلاعاتی در زمینه کار با ابزارهای فناوری اطلاعات اشاره کرد.
2-سطح پایین انتظارات:میزان کم تقاضای شهروندان برای دسترسی به بخش های مختلف دولت الکترونیک
3-عدم آشنایی:عدم آشنایی با امکانات دولت الکترونیک و اینکه با این ابزار چه نیازهایی از من شهروند برطرف می گردد.
4-استفاده دشوار:بعضی مواقع میزان دشواری خدمات الکترونیک و رابط کاربری خدمات الکترونیک باعث دوری شهروندان از استفاده از ظرفیت های دولت الکترونیک می گردد.
5-فقدان انگیزه:ایجاد نکردن مشوق هایی توسط حاکمیت برای استفاده از دولت الکترونیک
6-عدم اعتماد:شهروندان امکان دارد به امنیت اطلاعات خود را فضای خدمات دوهی دولت اعتماد لازم را نداشته باشند و نگران این موضوع بوده باشند که اطلاعات شخصی آنها در راستای منافع شهروندی ایشان استفاده نمی شود.
7-تصور غلط:ایجاد ذهنیت فراتر از انتظار در مورد خدماتی که توسط دولت الکترونیک به تک تک شهروندان ارائه می شود.